martes, 11 de noviembre de 2008

Los Vampiros



Los vampiros podría ser considerada como la primera película de terror. Lo que sucede es que no es formalmente una película ya que carece de inicio desarrollo y final. Es un collage de historias cortas donde el nexo comun es una banda de ladrones de guante blanco denominada "Los vampiros". La película es un ir y venir por puertas y corredores secretos y persecuciones por tejados.
Entonces, si, no tiene un argumento definido y la banda de ladrones en lugar de inspirar temor recuerda un poco a las persecuciones de Benny Hill, ¿qué tiene de especial?. La fotografía. Tiene imagenes realmente intensas, algunas hasta dan un cierto repelús. Y tampoco desmerecen nada los decorados.

7 comentarios:

Els dijous nous dijo...

Buenas! interesante esta lista!!No conocía los Vampiros! pero tiene buena pinta... habrá que buscarla... por otra parte me encantó "el nacimiento de una nación" aunque quizás me parece más redonda "intolerancia"...en fin
Un saludo

Manderley dijo...

En ello estamos... "Intolerancia" es la siguiente película de la lista. Es mayoritario el pensamiento de que "Intolerancia" es una película de mayor calidad que "El nacimiento...", aunque de cara al gran público no fué más que un intento de restaurar la imagen pública de Griffith después de que se le viera un poco la vena racista...A ver que tal resulta!

Bargalloneta dijo...

bufff!!!
recordo quan vaig veure intolerancia, és on vaig descobrir a Lillian Gish (estupenda a La noche del cazador!!)...
I d'aquesta...he de reconèixer que no la coneixia... la tens????
fins dilluns!!!
petonet

Manderley dijo...

La tinc, la tinc...dilluns te la porto. Lillian Gish es fantastica, la primera gran estrella de Hollywood. Encara no he vist "La noche del cazador" (una mica de vergonya si que em fa), pero si que he vist "Duelo al sol" i aqui tambe tela marinera amb la senyora...

Els dijous nous dijo...

Doncs tant aviat com puguis veu La Noche del Cazador, a mi em va impactar molt!! te la recomano! Lillian està magnífica igual que Robert Mitchum! espero el pròxim comentari amb Intolerancia!!!

Bargalloneta dijo...

Manderley!!!
No sé si coneixes el blog de Llanterna màgica (altrament dit Roger), és el primer bloc que vaig conèixer i el segueixo assiduament a més de tenir-li molt de carinyo.
El post d'ahir era sobre Rebecca. et passo el link.Mira-te'l i segueix-lo si pots per què t'agradarà!
http://llanternamagica.blogspot.com/2008/11/seqncies-inoblidables-14-rebecca.html

La Llanterna Màgica dijo...

Aquí la Mònica fent-me publicitat!! :)

Per cert, està molt bé que es vagi fent una mica de difussió del cinema mut. És difícil de vendre al gran públic, però... què seria avui el cinema sense Griffith? Potser encara estariem veient obrers sortint de la fàbrica o trens arribant a l'estació...